Courage to do something different.

We develop something special together with our clients. With a healthy dose of courage, a little optimism, lots of enthusiasm and attention to detail. Based on profound understanding of the brand and appropriate for the brand, but as a communication-focused maverick.

Online-Video, Woerle

Project: Animation

40 1 0
Woerle, Product Launch Video
There are things that, at first thought, just don’t go together. Social media and cheese, for example. Initial approach: recipes featuring cheese... ok, and then what? In the end we did come up with lots more and are proud to have played a part in the digitalization of a long-established brand like Woerle. In addition to classic content marketing we developed communication media for product launches – such as the “Heumilch Spitz” cheese launch in fall of 2016 – aimed at addressing appropriate target groups. In this case it was a video in which two cows or hikers talk about the new product... and with 80,000 views – like!

Es gibt ja Themen, die im Kopf nicht sofort zusammengehen. So wie Social Media und Käse. Erster Ansatz: Rezepte mit Käse… und jetzt? Schlussendlich ist uns dann doch mehr eingefallen und wir freuen uns, dass wir ein Teil der Digitalisierung für eine Traditionsmarke wie Woerle sein dürfen. Neben klassischem Content Marketing entwickeln wir für Produkteinführungen – wie im Herbst 2016 den „Heumlich Spitz“ (ok, spitz ist er nicht wirklich, aber schmecken tut er so) – Kommunikationsmittel, die die entsprechenden Zielgruppen ansprechen sollen. In dem Fall ein Video, in dem sich 2 Kühe oder auch Wanderer über das neue Produkt unterhalten…  Immerhin: 80.000 Views. Like!