Courage to do something different.

We develop something special together with our clients. With a healthy dose of courage, a little optimism, lots of enthusiasm and attention to detail. Based on profound understanding of the brand and appropriate for the brand, but as a communication-focused maverick.

Branding, SalzburgerLand

Project: Branding

45 5 0
SalzburgerLand Tourismus, Rebranding
Years of growing and so much diversity – condensed through a two-year brand development process into an entirely new position with a very promising strategic pledge: “Virtuoso”. This was how the process was set up even before we got started with an especially well-known Nuremburg-based brand agency. But: the brand also grew in design over the years. Our task was to break up these sometimes confusing branches, and to cut them back without taking down the entire tree. Luckily for us, we love such challenges (otherwise we would have been in trouble). In just six months we developed a completely overhauled corporate design including brand architecture for all sub-brands (design manual: 120 pages) and were also invited to design the recreation trade show in Vienna. The end result: even the head landscaper was happy and 1.5 million summer brochures alone were distributed – all with our design.

Über Jahre gewachsen in all seiner Vielfalt - zusammengedampft in einem Markenentwicklungsprozess über 2 Jahre auf eine völlig neue Positionierung mit einem vielversprechenden strategischen Versprechen: „Virtuos“. So gestaltete sich der Prozess vor unserem Einstieg mit einer äußerst namhaften Nürnberger Markenargentur. Aber: auch gestalterisch war die Marke über Jahre gewachsen. Unsere Aufgabe war es, diese teilweise wirren Verästelungen aufzubrechen, zurückzustutzen ohne dabei den ganzen Baum umzuhacken. Zum Glück lieben wir solche Herausforderungen (sonst wären wir dran verzweifelt). In nur 6 Monaten haben wir ein komplett überarbeitetes Corporate Design inkl. Markenarchitektur für alle Submarken (Design-Manual: 120 Seiten) entwickelt und durften dann auch noch die Freizeitmesse in Wien gestalten. Endergebnis: auch der Obergärtner war zufrieden und allein die Sommerbroschüre ist 1,5 Millionen mal verteilt worden – mit unserem Design.