Courage to do something different.

We develop something special together with our clients. With a healthy dose of courage, a little optimism, lots of enthusiasm and attention to detail. Based on profound understanding of the brand and appropriate for the brand, but as a communication-focused maverick.

Branding, Der Schützenwirt

Project: Branding, Photography

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Der Schützenwirt, Rebranding
There are jobs that you do because they bring you fame; there are others that bring in the money (we are only human, after all); and there are jobs that give you a little something more. We believe that an old-fashioned restaurant that is totally dedicated to sustainability and organic (all the way to Demeter standards) and humanity completely speaks our language and so we put a lot of passion into this project and reworked their existing corporate design. This authenticity and honesty you can taste should flow into the print materials, the website, and of course the menu and all other communication. It should be genuine – which also happens to be the motto for the food. The food and our design. The proof is in the pudding. Bon appétit. 

Es gibt Jobs, die macht man, weil es Ruhm bringt, es gibt welche, die Kohle bringen (wir sind auch nur Menschen) und es gibt Jobs, die einem ein bisschen mehr geben. So finden wir, dass sich ein uriger Gasthof, der sich voll und ganz der Nachhaltigkeit, Bio (bis hin zu Demeter) und Menschlichkeit verschrieben hat, voll unserer Denke entspricht und entsprechend haben wir viel Leidenschaft in das Projekt gesteckt und das bestehende Corporate Design überarbeitet. Diese Authentizität und Ehrlichkeit, die man auch schmeckt, sollte in den Geschäftsdrucksorten, der Website, natürlich der Menükarte und allen anderen Kommunikationsmitteln spürbar sein. Unverfälscht – so auch das Motto der Küche – sollte es sein. Das Essen und unser Design. Der Erfolg gibt ihnen Recht. Mahlzeit.