Courage to do something different.

We develop something special together with our clients. With a healthy dose of courage, a little optimism, lots of enthusiasm and attention to detail. Based on profound understanding of the brand and appropriate for the brand, but as a communication-focused maverick.

Editorial Design, ODEION

Project: Editorial Design

40 2 0
ODEION, Magazine Design
The Odeion Kulturforum is part of Peter Daniell Porsche’s holdings. A big name which makes you push yourself even harder. Although we always do that. For everyone. In addition to implementing an entirely new rebranding (the logo was non-negotiable) it was important for us to find a language that was so simple that the Odeion could carry out its current work without our help. It is assumed that financially it’s no walk in the park for independent cultural institutions that offer more than just crowd-pleasing comedy with big headliners. So it was all the more important for us to squeeze out every last bit of potential. After about a year of close cooperation we could finally release this project into the wild – and every day we are happy to be surrounded by billboards that announce these cultural events and that still look awesome. Even if we do say so ourselves!

Das Odeion Kulturforum ist ja Teil der Holding von Peter Daniell Porsche. Ein großer Name, bei dem man sich natürlich umso mehr ins Zeug legt. Wobei, wir machen das immer. Für alle. Neben dem, dass wir auch hier wieder ein komplettes Rebranding gemacht haben (das Logo war unantastbar), war uns in dem Fall wichtig, eine Sprache zu finden, die so einfach ist, dass das Odeion ihre laufende Arbeit selbst ohne unser Zutun abwickeln kann. Unabhängigen Kultureinrichtungen – die nicht nur massentaugliche Comedy anbieten mit den ganz großen Headlinern – sagt man ja nach, dass das finanziell meist kein Zuckerschlecken sein soll. Umso wichtiger auch für uns hier das ganze Potential auszuschöpfen. Nach ca. 1 Jahr engerer Zusammenarbeit konnten wir den Vogel dann in die Freiheit entlassen – und zufrieden umgeben uns täglich zig Plakate mit den Ankündigungen von der Kulturbühne und sehen immer noch top aus. Trotz selbstgemacht!