Courage to do something different.

We develop something special together with our clients. With a healthy dose of courage, a little optimism, lots of enthusiasm and attention to detail. Based on profound understanding of the brand and appropriate for the brand, but as a communication-focused maverick.

Branding, Axess AG

Project: Branding

134 16 7
Axess AG, Rebranding
You are the self-proclaimed global market leader – but no one knows it (and your competitor claims the same). In order to differentiate Axess AG from their competitor we developed a new claim that underlines the positioning of the company more concisely and enhances their competitive edge with the help of a modern, striking, clear design. These efforts were rather successful as we were happily told after the Interalpin 2015 (THE trade show for the industry) – even the competitor noticed the well-staged trade show booth. The work was not insignificant – with a logo redesign, office equipment for 120 employees, product videos, web design support, brochure templates, presentation templates, Word templates, trade show booth development, a mobile trade show booth and more. We are already pretty familiar with the business model: “We customize solutions”.

Da ist man selbstbezeichneter Weltmarktführer – und keiner weiß es (und der Mitbewerber behauptet das selbe). Um uns klar vom Mitbewerber zu differenzieren, entwickelten wir für die Axess AG einen neuen Claim, der die Positionierung des Unternehmens prägnanter unterstreicht und in Kombination mit einem modernen, auffälligen, klaren Design den Wettbewerbsvorteil ausbaut. Das ist uns gelungen und wurde uns nach der Interalpin 2015 – DER Messe für diese Branche – freudigst übermittelt und sogar dem Mitbewerber dürfte der gut inszenierte Messestand nicht entgangen sein. Der Aufwand war nicht unerheblich – mit einem Logo-Redesign, Geschäftsausstattung für 120 Mitarbeiter, Produktvideos, Webdesign-Support, Folder-Templates, Präsentationsvorlagen, Word-Vorlagen, Messestandentwicklung, mobilem Messestand, etc. Das Business-Model ist uns ja nicht so fremd: „We customize solutions“
Thank you!